PDA

Zobacz Pełn± Wersję : Unreal Warfare Engine


[=KENIGER=]
06-04-2003, 21:14
W internet magazine "Załoga G" znalazłem ciekawy artykuł napisany jeszcze przed ukazaniem sie gier na engine Unreal Warfare wiec wpadłem na pomysł co by o nim nieco napisać. Niby uruchamiając grę na owym enginie UW widzimy nowe zmiany no ale przecież nie wszystko jest nowe a ja chce sie skupic na zmianach jakie owy engine wprowadził oczywiście zmiany to nie wszystkie jednak te najważniejsze:

1) Terrain support - niesamowite outdory, tereny na niespotykana do tych czas skale z jeziorami, gorami, kanionami i czego dusza pragnie.
2) Polycount - lokacje składające się z niesamowitej ilości trójkątów. Kilka setek dla nowego UW to nie problem, dla porównania stare lokacje miały w okolicach 7000 tysięcy. Epic twierdzi ze nowe lokacje będą miały po 200 razy tyle poligonów co lokacje w UT.
3) Szczegółowe postacie po 2500-3000 polygons, stare z U1 miały po 700 a w Q3A po 1400. Animacja szkieletowa - nie vertexowa.
4) Materials system - możliwość dostosowania do konkretnego obiektu danego materiału. Kiedyś była to tylko tekstura a teraz na teksturę przychodzi kolejna warstwa np. połysk na metalu etc.
5) Particle effects - nowe, lepsze efekty cząsteczkowe takie jak widziane w grze płomienie, wodospady, dymy (!) Itp.
6) Realistic water - falująca, ruszająca się, a nie statyczna tekstura jak w UT.
7) Karma engine - realistyczna grawitacja jest to osobny engine zintegrowany z UW. Daje on nam efekty grawitacyjne takie jak w realnym życiu, czyli np. spadająca skrzynka zrobi dup tak jak byś ja zrzucił w życiu np. teściowej na łeb. DeusEx2 zamiast Karmy ma Havoca, w zasadzie to samo tylko inna firma. 8) Hires textures - tekstury o wysokich rozdzielczościach, od sztandarowych w UW 512x512 do 1024x1024. Stary UT miał od 64x64 do 256x256.
9) GFX support - integracja z fajerwerkami nowych kart graficznych i pełen support dla DirectX 9.0. Obsluga tylko DirectX, OpenGL nie będzie supportowany ("maybe later..." - T.Sweeney).
10) Tools - możliwość generowania świata za pomocą przystępnego edytora połączonego z programem GMax - obcięta wersja 3DMaxa dla gier. Można jeszcze wspomnieć o Matinee, części Edytora służącej tworzeniu cutscenes

"Nadmienię jeszcze ze engine UW jest bardzo elastyczny ponieważ zapewnia i skomplikowane indoory i niesamowite outdoory, wielopoligonowe postacie etc. Doom III natomiast jest typowo indoorowy i do produkcji gier ala Tribes2 to raczej engine Carmaca odpadnie. Na pewno Epic zawiesił wysoko poprzeczkę, jednak nie tyle wysoko aby nie można było jej przeskoczyć. Przyspieszy to na pewno rozwój gier, a w szczególności nader popularnego i lubianego (yea babe) gatunku FPP. Co jednak jest prawdą, a co tylko marketingowym chwytem okaże się po wydaniu gier na enginie UW."
.................................................. ..........................Oryginal by Loki [Bilczynski]

Sobek
06-04-2003, 22:54
enginie UW daje duże możliwo¶ci ale czy jest jaki¶ inny lepszy aktualnie engine? niewiem może sie kto¶ na tym zna...jaki engine jest \ był najczę¶ciej wykożystywany do twożenia gier?

Krug
07-04-2003, 17:56
Wydaje mi sie ze engine q3(Rtcw,Sof 1 i 2 i wiele innych gier fpp).Ale moge sie mylic.

Sobek
08-04-2003, 18:23
Możliwe, do tego większo¶ć gier wychodz±cych na engine q3 należ± do udanych.. możliwe że takim popularnym silnikiem napendzaj±cym nowe gry bedzie teraz Unreral Warfare który daje przecież duże możliwo¶ci i gry wyglondaja efektownie.

[=KENIGER=]
08-04-2003, 22:40
Ciekawi mnie na jakim enginie robiony jest Qake IV (przeczytałem gdzie¶ że podobno kr±ży jaka¶ działaj±ca alfa czy cu¶ po necie czy kazie) no wiec nie wydaje mi sie aby ID robiło dla Dooma III i Qake IV dwa oddzielne enginy no chyba że rekombinuj± z zakupionym od kogo¶ innego. Chodzi o to że je¶li Engine Dooma III ("Doom III natomiast jest typowo indoorowy i do produkcji gier ala Tribes2 to raczej engine Carmaca odpadnie") no a wła¶nie engine UW ("Nadmienię jeszcze ze engine UW jest bardzo elastyczny ponieważ zapewnia i skomplikowane indoory i niesamowite outdoory") na to pozwala to raczej wła¶nie on bedzie najchętnie kupowany (licencja) czyli Engine Quaka IV b±dz Domma III będzie miał ciężkiego rywala nawet w przyszło¶ci (cu¶ nigdzie nie słychać aby kto¶ robił co¶ na enginie ID). UW rulz.

Sobek
10-04-2003, 00:26
Miałem sen proroczy że za czas niedługi kolejne Quaki bed± chulać na UW engine.. :D kto wie

[=KENIGER=]
10-04-2003, 15:51
"Dobre hehe Dobre Cycu ale..." this is not posible ID napewno by sie tak nie zniżyło po za tym ID chciało zrobić Engine przyszło¶ciowy (na razie go nie ma tzn. gdzie¶ tam jest ale nigdzie go nie widać) UW natomiast jest raczej mniej skomplikowany od E.ID i jest bardziej na współczesne pecety "polaków'' żeby nie powiedzieć biedaków.

P.S Ci±gle widze w telewizji jak młodzi rozmawiaj± o uni europejskiej dziwi mnie tylko że ta młodzież to sami studenci (czyżby polska to tylko kraj inteligencji) ja chce wiedzieć co z tego będzie miała klasa robotnicza a nie jaki student będzie miał większe szanse wyjechać za granice. (This system is Bolsiet)

Piter
11-04-2003, 12:09
Artykuł ten znajduje się na stronie Trinity Design - http://trinity.unreal.pl
Został napisany 14.04.2002 roku !!!!!!!! - http://trinity.unreal.pl/Articles/UWEngine.htm

[=KENIGER=]
11-04-2003, 12:44
Tak przypominam sobie jak dawałem ten wycinek to jak zobaczyłem że LOKI (owy artykuł napisał) to mi sie skojarzyło z kim¶ kogo już wcze¶niej zauważyłem no i wła¶nie kiedy¶ przegl±dałem t± strone (Trinity Design, tylko zapomniałem) widocznie za pozwoleniem ukazał sie ten artykuł w Załoga G (¶wietny zin polecam) dał bym ten artykuł wcze¶niej ale oni nie maj± archiwalia i dopiero niedawno znalazłem stronke gdzie owe archiwalia można znaleĽć no i wyszło takie opóĽnienie.

P.S Tak o enginach można gadać a nawet w tych starszych nie zobaczysz pełni ich możliwo¶ci bo PC system ist bolsiet, a nie bolsiet jak twój tatu¶ jest posłem albo inn± szych± na mięciutkim stołeczku i masz comięsięczny zastrzyk gotówki b±dĽ najnowsze karty graficzne dostaje w prezencie od wujka z Laponii.